lördag 27 november 2010

Posta fjällan!

Vissa dagar jobbar jag 7-19, vilket innebär att det är alldeles för länge för fjällan att vara hemma själv. Som tur är har jag ett sånt bra jobb och underbara arbetskamrater så hon får följa med i stället :) Igår var en sådan dag. Noblesse verkligen älskar när hon får följa med mej till jobbet, och alla älskar när hon kommer. Hon blir nog aldrig så bortskämd som när hon är där, alla vill ge henne mat och klappa och kela, och det är Noblesses tre favorit sysselsättningar :) Och hon missar verkligen inte en enda på jobbet, utan alla ska det hälsas på, till och med när lastbils chaufförerna kommer ska hon säga hej. Hon tycker/tror att hon känner alla. Jag tror hon hade passat väldigt bra som nån form av service hund, för hon är så himla snäll och stabil i alla lägen.
Jag tycker det är häftigt att se hur hon har förändrats genom åren, för förr var hon mycket mer på sin vakt, vem som helst kunde absolut inte komma fram till henne, utan hon valde ut vissa som det gick bra med, och andra kunde knappt komma nära henne.
Hon vaktade enormt mycket hemma och man fick ha mycket större koll på henne när hon var lös. Nu kan jag verkligen gå med henne lös i alla lägen, och hon vaktar i princip inget alls. I alla fall inte hemma hos mej.
Jag vill inbilla mej att det är för att hon alltid följer med överallt, och att hon känner sej så trygg att hon inte behöver vara på sin vakt. Jag menar, hon skäller inte ens när det ringer på dörren längre :D
Efter jobbet körde jag med Noblesse till Åhus. Hon ska vara hos Linus mamma på "lillsemester" denna helgen (Linus är i Sri Lanka) för jag ska vara hårmodell ikväll på Grand och kommer inte vara hemma på hela dagen och kvällen.




4 kommentarer:

Ingrid & Carlos sa...

Va underbart att få ha med sig sin älskling all time! Hon ser verkligen ut att trivas! Trevlig helg på er önskar vi häruppe

Noblesse sa...

Fotbollsträningen och jobbet är bland det roligaste hon vet, hon verkligen älskar det :)

Unknown sa...

Tror att Husse,åhus,farmors mat, havet och golfbanan på vintern slår ganska høgt också..:)

Noblesse sa...

Sluta upp med ditt tävlande nu Linus, klart hon gillar att vara i Åhus med.