söndag 18 oktober 2009

Muffinsbak och svampplockning!

Vill väl inte påstå att jag är nån vidare bagare, men jag hade bestämt mej för att baka muffins, så denna gången fick det bli en sån man köper färdig i affär som man bara tillsätter vatten i. Easy peasy skulle jag vilja säga och man slapp en massa disk.
Kan ju tillägga att Noblesse fullkomliga äääälskade smeten som blev över och till och med katten undrade vad det kunde vara som Noblesse slickade i sej i en himla fart!
Har oxå hunnit med en svamp runda med mamma och pappa (pappa som är på fotot nedan).
Tror nästan jag plockade fem liter trattkantareller och ca en liter gula kantareller. Noblesse trampade nog ner hälften ute i skogen för hon ska ju alltid vara runt benen på en när hon märker att man gör nåt särskilt. Annars hängde hon mest efter pappa tyckte jag.
Han kastade i och för sej kottar med henne och det räcker för att man ska impa på Noblesse.

Inga kommentarer: