fredag 20 augusti 2010

Lite bilder och kritik :)

Kritik dag 1:

Bitch who is lacking type. Stor. Ganske bra hode, stor smal i fronten. Bakparten kunde vart bedre. Ganske bra beregelser.
(blått band)

Det var domar ändring så jag vet inte vad den nya domaren hette. Men norrbagge var han.

Kritik dag 2: Right sized type. Right head prop. Well set ears, right rect body, right topline, well deep chest, excellent movement.

Domare: Caludio de Giuliani.

Nu kan man ju ställa sej frågan hur lönt det igentligen är att åka runt och ställa ut. För så vitt jag förstår så dömmer många efter eget tycke och smak och allt är ett enda stort lotteri. Detta gör VERKLIGEN att jag har tappat suget och inte ser någon mening med att ställa ut mer, för om jag kan få en tvåa ena dagen för att dag nr två få toppen kritik och bli champion med Noblesse ser jag verkligen ingen mening med att fortsätta. Och som en man sa på en utställning för några år sedan: Ge mej vilken hund som helst så ska jag göra den till champion. Jag trodde inte på det då, men har nu efter några års utställningar förstått att det är så verkligheten är.

Förmodligen kommer jag fortsätta anmäla och ställa ut, för jag tycker det är super kul med alla fina människor jag lärt känna under dessa åren, plus att jag upptäckt hur kul det kan vara att ställa hund själv, men faktum kvarstår att jag har blivit lika ofta besviken på domare som jag blivit nöjd. Så jag säger som Johnossi:
What´s the point???

Bilderna tagna av den fenomenala Sanna Södergren från listerlandet, kolla gärna in hennes hemsida: www.zodd.se







3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallåååå där !!

Lite sent ute (skäms) men stort grattis till den vackra fjällans nya titel ! och vad roligt att du ställde själv :)
Måste säga att när jag ser bilderna som Sanna tagit på Nolesse att hon är underbar !!

Ha det gott i Skåneland
Kram Elisabeth

veronica totte o manson sa...

Piiiinsamt sen är jag till att gratta här i bloggen till ert fantastiska resultat i Norge! Det var grymt gjort av er :) Å speciellt grymt av dig Frida som tog tjuren i hornen o gick in i ringen med din guldgruva :) Synd att jag missade det men det kommer väl fler tillfällen :)

Kramar!

Kicki sa...

Hmf!!! Det trodde jag att du visste att italianos är bättre än norrbaggar att döma hundar!!! Men en norsk champion är inte fel!! Ni är sååååå söta på framsidan:-)rena omslagsflickan och pojken.Den måste du väl lägga in på sidan?!?
Kram