måndag 26 april 2010

En sån underbar dag!!!






Från och med igår så bara äääälskar jag söndagar!
Igår åkte jag och fjällan upp till Bromölla för en lång promiss på berget
med hela 7 hundar av olika raser. Vi var två dogue de bordeaux (Noblesse och Bulten), två Engelska mastiffer, en tibetansk mastiff, en blandis och en liten rottis!
Måste bara säga att det är en otrolig känsla att kunna släppa alla dessa hundar fritt i skogen. Vi var väl ute i ett par timmar och efter halva tiden stannade vi för att fika lite. En underbar förmiddag helt enkelt.
Därefter åkte jag, Virre och Sanna vidare ner till Chevalier Rouge´s kennel för att hälsa på Kicki och Thomas och deras hundar och valpar.
Kärlek vid första ögonkastet beskriver inte nog hur jag kände för en viss liten Florian. Han var en av elva valpar på 8 veckor och dessutom den enda som inte är såld ännu. Ni kan ju bara föreställa er hur mycket huvudbry jag har nu.
Kicki hade bakat den godaste tigerkakan jag någonsin ätit och Sanna lät inte kameran vila mer än just under fikat. De har oxå en helt underbar Mastino vid namn Don Vito. Den grabben.... Jag säger bara det, han var verkligen nåt alldeles extra :)

4 kommentarer:

Kicki sa...

Om jag kommer ihåg rätt så klev Sanna upp från bordet under fikat t.o.m!!! Men trevligt var det så det får vi göra om:-)

veronica totte o manson sa...

Ja visst blev det en uuuunderbar söndag :))))) Det bästa var nog att bara kunna dyka ner i ett hav av bordeauxbebisar. Och Florian var ju mysigast av dom alla<3

Ingrid & Carlos sa...

Hej! Åh, verkar ha varit en helt underbar dag, vad är härligare än att vara omgiven av massa molosser??? =). Appropå tillökning så kommer det en liten tik till oss v 30, en CC-hund som vi har storslagna planer för =) Känns mycket spännande! Hoppas allt är bra med dej och Blessan annars?? Massa kramar från Karlstad!

Sanna och Zodd sa...

Det var sååååå mysigt! En perfekt spenderad söndag <3